Waarde van content

Geplaatst op
zoekwoord kannibalisatie

Als bedrijf zijnde is het belangrijk om je kop uit te steken boven al je ‘rivalen’ of eigenlijk competities in dezelfde markt. Je moet simpel gezegd de klant een reden geven om voor jouw bedrijf, product en/of service te kiezen en niet voor de ander. Je kan bijvoorbeeld dezelfde service voor goedkoper leveren of even duur maar kwalitatief veel waardevoller. Het is belangrijk dat je deze voordelen van je bedrijf communiceert, dit wordt gedaan door middel van onder andere marketing. Dankzij marketing kan je op een gewenste manier (blijven) communiceren met de klant, op deze manier behoud je een sterke relatie en kan je dus ook voordelen van je bedrijf of juist nieuwe toevoegingen communiceren om een klant een reden te geven om voor jou te kiezen of juist om bij jou te blijven.

Wat zeg je ze?

Zoals eerder al toegelicht is het dus belangrijk om je sterke punten duidelijk te maken aan de klant, wil je meer kunnen ‘profiteren’ van een klant. Het is van belang dat je eerst een keuze maakt over wie nou jouw ‘klanten’ zijn ofterwijl wat is jouw doelgroep? Wanneer je duidelijk hebt kunnen maken voor wie je bijvoorbeeld je product ontwikkelt, is het belangrijk dat je bepaald via welke ‘kanalen’ je die klant wilt bereiken. Denk dus aan social media, een webpagina of het houden van een mailinglijst. Daarna en misschien wel het belangrijkste is dat je de content van je marketing moet bepalen. Deze activiteiten kan je zelf doen maar je kan ook bijvoorbeeld je Content marketing uitbesteden. Meer hierover volgt in de volgende paragraaf.

Waar gaat het over?

Het is belangrijk dat wanneer je de content bepaald van je marketing goed nadenkt over wat de ‘message’ is en hoe je wilt overkomen. Zorg er ook voor dat de content van je marketing ook past bij je bedrijf. Denk dus aan de kleuren die je gaat gebruiken en de animatie bijvoorbeeld in video’s. Je marketing moet jouw eigen bedrijf representeren op een manier dat een klant voor jou zou willen kiezen. Dit kan heel veel werk zijn en daarom kiezen meeste bedrijven ervoor om zulke activiteiten te outsourcen, maar je kan er natuurlijk ook zelf achteraan gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *